Ülker’den gıda fiyatlarına ‘artış’ açıklaması: Gıda enflasyonu beklemiyoruz
Fuat Öner/Haber7.com
Yıldız Holding, ANFAŞ 29. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı’nda gıda ve perakende bölümünde Konut Dışı Tüketim kanalına hizmet veren firmaları ile yer aldı.
Fuarı ziyaret eden Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ülker, yöneticileri ve fuar katılımcıları ile firmaların stantlarında görüşmeye geldi. Fuarda Bizim Toptan CEO’su Hüseyin Balcı, Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, DFU Genel Müdürü Ilgın Hasırcıoğlu ve g2m Genel Müdürü Furkan Akiner de hazır bulundu.
Fuarda basının sorularını yanıtlayan Ülker, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Lideri Ali Ülker, “Yıldız Holding olarak gıda ve perakende branşlarında tüketiciler tarafından tanınan markalarımız var, ayrıca dediğimiz segmente hizmet veriyoruz. Şirketlerimiz ile Konut Dışı Tüketim (EDT).
Bugün Yıldız Holding’in farklı bir yüzü ile karşılaştınız. Her zaman tüketici çalışmalarıyla karşınıza çıktık ama bugün ilk kez farklı bir kategori ile basının karşısına çıkıyoruz. Tüketicilerimizle birlikte çevremizde ikamet eden servislere, restoran, kafe ve otellere mutfak ürünleri, ağırlama ve ikram ürünlerini taşımaktadır. 20 yıllık sürede bu bölümün değerli oyuncularından biri haline geldik, 10 milyar TL’nin üzerinde ciroya ulaştık ama bölümün potansiyeli çok daha büyük.
EDT departmanında 40 yılı aşkın deneyime sahip başta g2m olmak üzere Bizim Toptan, Kerevitaş, DFU ve Aytaç şirketlerimiz ürün ve hizmetleriyle sadece son tüketicilere değil, şube profesyonellerine de ulaşmaktadır. Yıldız Holding cirosunun yaklaşık yüzde 6’sını oluşturan Konut Dışı Tüketim sektöründeki iş hacmimizi önümüzdeki dönemde artırmayı hedefliyoruz. Bu amaçla, branşın en değerli uluslararası organizasyonlarından biri olan Yiyecek İçecek İhtisas Fuarı’na katılmaktan ve fuarda ortasına geldiğimiz bölümün paydaşları ile ortak bir sinerji yakalamaktan mutluluk duyuyoruz. ” dedim.
“BU YIL GIDA ENFLASYONU BEKLENMİYORUZ”
Gıda fiyatlarına ilişkin beklentilerini paylaşan Ülker, kuraklığın risklerine de dikkat çekerek, “Kuraklığa karşı alınabilecek gelişmiş önlemler var ama bu çok zor… Kurağa dayanıklı farklı tohumlarla ilgili çalışmalar var. Uzun vadede. 16 yıllık çalışmanın ardından kuraklığa dayanıklı Aliağa buğdayını geliştirdik. Geçen yıl çok kuru başladı. Türkiye’de kar yağışı artık biraz gecikti. Bu yıl Şubat ve Mart aylarında meydana gelebilecek bir yağış bu riski ortadan kaldırıyor. Geçen sene buğdaydaki bereket o kar sayesinde oldu. Çıkmadık, umutlar tükenmesin, bu tehlikeyi atlatmak için dua ediyoruz. Aslında geçen yıl daha büyük bir tehlike vardı; Türkiye’de buğday yoksa savaş, talep ve artan maliyetler nedeniyle yurtdışından temin etmek çok zordu. Bu yıl Türkiye’de bir sıkıntı olursa dünya ticaretini bir şekilde dengeleme şansımız var.
Bununla birlikte gelen bir soru daha var, ‘Bu yıl gıda fiyatlarında artış olacak mı?’ Fiyatlar bu yıl düşüyor. İçeride dolar daha istikrarlı. Gıda fiyatlarında geçen yıl kadar bir artış beklemiyoruz. Kuraklık, geçen yıl olduğu gibi girdi maliyetlerindeki yüksek artışı ve bahar yağmurlarını tehdit ediyorsa, Türkiye’de büyük bir gıda enflasyonu beklemiyoruz. Zaman zaman yurt dışından ithal etmek zorunda kaldığımız işler oluyor. Türk buğday çeşidi yüklü ekmeklik buğdaylar. Ancak bisküvi, kraker gibi ürünler için yurt dışından farklı buğday türleri ithal etmek zorunda kalabiliyoruz. Türkiye’nin gıdayı ithal ettiği ancak bu eklenen pahalı ürünü dönüştürerek ihraç ettiği söyleniyor. Et ve süt gibi arz ve talepte sıkıntı yaşayan branşlar var. Umarım bir an önce bunlara bir çare üretilir ve istikrara kavuşur” dedi.açıklama yaptı.
İHRACATTA YÜZDE 106 ARTIŞ
Ülker, 2022 yılının tamamını kapsayan konsolide cirosunun belirsiz rakamlarla 170 milyar TL’ye ulaşmasını beklediklerini söyledi. Bu rakam bir önceki yıla göre yüzde 70’lik bir büyüme anlamına geliyor. Ancak Yıldız Holding sadece ciroda değil, istihdam ve ihracatta da dikkat çekici bir büyüme gösteriyor. Türkiye bizim üretim ve Ar-Ge üssümüz. Türkiye’deki fabrikalarımızda üretilen eserler ‘Made in Turkey’ etiketi ile dünyanın her yerindeki tüketicilerle buluşmaktadır. Bu tesislerde ürettiğimiz eserleri başta Kuzey Amerika, Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya olmak üzere; Böylece Türk ekonomisine değerli katkılar sağlıyoruz. 2022 Kasım ayının prestijiyle ihracatımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 106 artarak 11,2 milyar TL olarak gerçekleşti. İhracat gücümüzle Türkiye’ye ekonomik katma değer kazandırmanın gururunu yaşıyoruz” dedi.sözlerini kullandı
YILDIZ HOLDİNG’DEN 10 BİN YENİ İSTİHDAM PLANI
Ülker, 2023 yılında toplam 10 bin ek istihdam planladıklarını bildirdi. “İstihdam açısından da önemli bir sorumluluğumuz var. Global bir Türk şirketi olarak 75 bin çalışanımız var. Çalışanlarımızın 12 bin 400’ü yurt dışında, 62 bin 600’ü ise Türkiye’de. Özellikle perakende şirketlerimizin istihdam kapasitesi son derece yüksektir. Yeni mağazalar açıldıkça istihdama katkımız da artıyor. 2023, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılı olması nedeniyle hepimiz için çok değerli bir yıl. Önümüzdeki dönemde de ülkemizin küresel arenadaki konumunun güçlenmesine katkı sağlamaya, ihracat ve üretimle Türkiye’ye değer katmaya devam edeceğiz. Bu yaklaşımla 2023 yılında 250 milyar TL ciro ve yaklaşık 10 bin kişiye ek istihdam hedefliyoruz.”açıklama yaptı.
ÜLKER’DEN YENİ YATIRIM SİNYALİ
Sürdürülebilir büyümenin yeni yatırımlardan geçtiğine dikkat çeken Ülker, şunları kaydetti: “2023 yılında Türkiye’deki yatırımlarımızı 2022’ye göre yüzde 76 artırarak 4,4 milyar TL’ye ulaştırmayı planlıyoruz. Dünyanın yeni coğrafyalarında yapacağımız yatırımlarla yurt dışında daha fazla fabrika ve tesiste Türk bayrağını dalgalandırmak istiyoruz.”dedim.